You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
טוברוק מצדיעה לשוער, שלא נכנע לפציעה ועזר לה לעלות

טוברוק מצדיעה לשוער, שלא נכנע לפציעה ועזר לה לעלות

גם קרע במיניסקוס לא גרם לירדן הירשנזון לצאת משער קבוצת הנוער ברגעי המאני טיים של העונה. השוער משתף במה שעבר, במועדון מצדיעים ומוקירים

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק נתניה זכתה לפני כחודשיים באליפות לאומית צפון ושבה לליגת העל אחרי שלוש עונות. כמובן שהספקנו לפרגן לקבוצה בכתבה בפינת "ליגת האלופות", אך איכשהו במועדון הנתנייתי שחררו רק בסופ"ש האחרון סוד שמעטים ידעו: שוער הקבוצה, ירדן הירשנזון, ששיחק כחריג גיל, שיחק למעלה מחודש וחצי בשלב ההכרעה של העונה, למרות שאובחן עם פציעה בדמות קרע במיניסקוס. הירשנזון, שמשחק בטוברוק משנתון ילדים ג', הוכיח עד כמה הסמל והקבוצה חשובים לו, עלה למשחקים למרות הכל, הצטיין וסייע לקבוצה להבטיח את הזכייה באליפות מחזור אחד לפני תום העונה. בראיון שהעניק למערך המדיה של בית"ר טוברוק שיתף השוער במה שעבר בתקופת הפציעה, בשיקולים שהביאו אותו להחליט להמשיך לשחק ואת הפרק בטוברוק הוא מסיים בראש מורם ועם גאווה עצומה. 

ירדן, באיזו סיטואציה תפסה אותך הפציעה? 

"במהלך אימון, שלושה ימים לפני משחק העונה מול מכבי הרצליה, זינקתי לכדור והרגשתי קליק בברך ימין, אבל התעלמתי. בסוף האימון לאחר זינוק נוסף הרגשתי כאב מוזר בברך. התפללתי שזאת רק מתיחה רצינית ולא איזו פציעה רצינית. היינו בדיוק באמצע העונה והקבוצה היתה במקום שממנו עולים ליגה. לאחר בדיקת MRI  אובחן קרע במיניסקוס שמחייבת ניתוח".

מה גרם לך להחליט להמשיך לשחק?

"לאחר התייעצויות רפואיות קיבלתי החלטה, יחד  עם ההורים, שאני עושה הכל כדי לחזור לשחק ולסיים את העונה. עשיתי טיפולים רבים ופיזיותרפיה, המועדון נתן לי את כל המעטפת שצריך ולמרות הפציעה חזרתי לשחק. ניצחנו משחקים חשובים וחלום העלייה התקרב משבת לשבת. ברור שהיו קשיים ומשברים בדרך, אבל בעזרת מאמן השוערים אור אהרון, ויובל שושן הספורטתפיסט, הצלחנו לשרוד את הפציעה ולעלות לליגת העל ולהגשים את החלום. אני שמח שבאופן אישי עמדתי במשימה ובאופן קבוצתי הגשמנו את המטרה".


בטוברוק מרחיבים על התנהלות המועדון והשוער בתקופת הפציעה: "ארבעה משחקים בלבד הפסיד הירשנזון במהלך הסיבוב השני למרות פציעה קשה ולמרות האבחנה כי עליו לעבור ניתוח. המועדון הכין לו תוכנית עבודה שכוללת הורדת עומסים באימוני הקבוצה, עבודה אישית, פרטנית ומוגבלת עם מאמן השוערים אור אהרון וטיפולים אינטנסיביים ומשמרים ותוכנית חיזוקים של הספורטתרפיסט יובל שושן, והכל באישור ותמיכה של השחקן והוריו כשדבר פציעתו נשמר תקופה ארוכה מאוד בסוד מחבריו לקבוצה".

ההקפה המסורתית לאחר זכייה באליפות  (רולנדי ברנשטיין)
אליפות מתוקה, בסיומה של עונה מורכבת. שחקני טוברוק חוגגים את הזכייה באליפות (צילום: רולנדי בורנשטיין)

איך אתה מסכם את העונה?

"אני שמח מאוד שהצלחנו לעמוד במטרות ובמשימה והעלנו את קבוצת הנוער לליגת העל. הדרך הייתה לא פשוטה, מאוד מאתגרת, עם התמודדויות לא צפויות, אך העונה עשינו את זה והבאנו צלחת אליפות למועדון. התמודדנו עם הרחקות, פציעות, חוסר צדק בכל מיני מקרים שעברנו אך צלחנו את הכל. חבורה של גברים. באופן אישי אני כשוער מרגיש שנתתי את כל כולי עבור הקבוצה, מעבר לזה ששיחקתי פצוע, גם דחיתי את השירות הצבאי על מנת להתרכז במשימה שהמועדון הציב".



לעונה הזו הגעתם עם הרבה משקולות אחרי האכזבות בעונות הקודמות. מה היה שונה הפעם ברמה האישית והקבוצתית? 

"בשתי העונות האחרונות שיחקנו כל משחק כאילו ומדובר בגמר גביע, כי כל הפסד של נקודות יכול היה לשבש לנו את השגת המטרה. לכן למדתי לעמוד בלחצים ולנתק את עצמי מרעשי הרקע ולמרות הכל להגיע ברגעים שהיו צריכים אותי. כל השחקנים היו מחויבים וכל שחקן נתן 100 אחוז מרגע שעלה על הדשא. היינו יחידה אחת עם חדר הלבשה מפרגן, והצוות שעטף אותנו היה פשוט מקצועי וחם. נתנו לנו את כל הכלים להצליח. אני קיבלתי במה להציג את היכולת שלי ואנחנו החזרנו בעליית הקבוצה לליגת העל. באופן אישי כשוער השתדלתי לתת הכל. בכל משחק ולתת ביטחון להגנה, אני שמח שספגנו הכי מעט שערים בליגה וזאת תודות לכל משחק ההגנה. אני רוצה להודות לכל צוות המועדון ולשחקנים היה לי הזכות לשחק איתכם ובית"ר טוברוק תמיד בלב. מגיע לנו ומגיע למועדון".

אתה מסיים פרק ארוך בטוברוק. מה הצפי שלך לעונה הבאה?

"ללא ספק זאת תהיה שנה מאתגרת, שאצטרך למצוא את מקומי בין שוערי בוגרים. השאיפה שלי היא להתקדם מעונה לעונה ולבסס את מעמדי בליגות הבכירות בישראל"

מהם הרגעים הזכורים לך ביותר מהעונה הזו?

"היו כמה רגעים מרגשים העונה, כמובן שהשיא היה בדקה ה-92 כשניצחנו במשחק האליפות את עפולה. זה היה טירוף, זרמים בגוף, אושר עילאי. אי אפשר לתאר מה הרגשתי. משחק נוסף שהיה מרגש מאוד עבורי, ושבטוח אקח את הזיכרון להמשך הקריירה היה נגד הפועל עכו בחוץ. כל השבוע ידענו שאם ננצח שם כנראה שניקח את האליפות. ניצחנו 3-0 ומרוב אדרנלין שכחתי שאני פצוע",

מבית"ר טוברוק נמסר: "מי שרוצה ללמוד על כוחה האמיתי של קבוצת הנוער העונה שעלתה לליגת העל העונה צריך לקרוא על סיפור ההקרבה יוצא הדופן של שוער הקבוצה ירדן הירשנזון. ירדן יקר, מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק נתניה מבקש להודות לך על ההקרבה העצומה שלך העונה היית בורג חשוב ומשמעותי בעליית ליגה של קבוצת הנוער לליגת העל. תודה ובהצלחה בהמשך הדרך. אנו תמיד לצידך".


מעוניינים לבחון אפשרויות נוספות לעונה החדשה? מדור קליטת מאמנים ושחקנים מתעדכן מדי יום עם מידע על משרות בתחום האימון, קבוצות מרחבי הארץ המעוניינות לקלוט שחקנים.לכניסה למדור,לחצו כאן

עובדים גם בפגרה. באזור הוידאו שלנו מחכים לכם 12 סרטונים עם אפשרויות מגוונות לאימונים עצמאיים, זוגיים ובקבוצות קטנות. לכניסה לאזור הוידאו,לחצו כאן

 

 


נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

חדש באתר

שחקן שהרשים בקבוצת בוגרים שזכתה בתואר, שחקנים שהרשימו בעונה ראשונה כשחקני נוער, שחקן ששילב בין בוגרים לנוער - אלה המתמוד...